სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი
სასწავლო
თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
თამარ არდაზიშვილი-ქართველიშვილი
|
|
რაიონი
|
გურჯაანი
|
|
სკოლა
|
ბაკირციხის საჯარო
|
|
ქალაქი
|
გურჯაანი
|
|
თემის მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
შეხვედრა ხელოვანთან (მხატვარი მაკა ბატიაშვილი)
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მეცხრამეტე-მეოცე საუკუნის ხელოვნების
შესწავლისას, მოსწავლეებს გაუჩნდათ სურვილი უკეთ შეესწავლათ თანამედროვე
ხელოვნება, კერძოდ: მხატვრობა,ინსტალაცია,ფოტოგრაფია. ამიტომ დაიგეგმა უფრო მეტი
ინფორმაციის შეგროვება და პრეზენტაცია.აქედან გამომდინარე გადაწყდა პტოექრზე
,,შეხვედრა ხელოვანთან (მაკა ბატიაშვილი)“ მუშაობა.დაიგეგმა აქტივობები.
მოსწავლეები აქტივობებს გაინაწილებენ გუნდებში და შერჩეულ საკითხებთან
დაკავშირებით ქმნიან მიზნობრივ გეგმას და პროდუქტს.პროექტი გაუღრმავებს
მოსწავლეებს ცოდნას თანამედროვე ხელოვნების შესახებ, მოსწავლეებს
გამოუმუშავდებათ აქტივობების სწორად დაგეგმვის, დროში გაწერის და პრეზენტაციის
უნარი. პროექტის მსვლელობისას მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ ი.ს.ტ.-ის
უნარ-ჩვევა.პროექტის ფარგლებში მოხდება მხატვარ მ.ბატიაშვილის შემოქმედების
გაცნობა-შესწავლა,კედლის გაზეთის შექმნა და ბოლოს შეხვედრა უშუალოდ მხატვართან.
შედგება ,,მასტერკლასი“.
|
||
საგანი
|
||
ხელოვნება
|
||
დონე/კლასი
|
||
მეშვიდე კლასი
|
||
განხორციელების დროის
ჩარჩო
|
||
მაისი თვე
|
||
თემის
საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი
სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ს.გ.VII.5. მოსწავლეს შეუძლიადაგეგმოს
და შეასრულოს
სხვადასხვა სახის სამუშაო.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
ს.გ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობა
შემოქმედებითი და საორგანიზაციო
პრობლემების გადასაჭრელად.
ს.გ.VII.7.მოსწავლეს
შეუძლიაწარადგინოს
ინდივიდუალური და ჯგუფური
ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით
გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი
ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ს.გ.VII.8. მოსწავლეს ესმის
და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვისდა კომუნიკაციის საშუალება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
ს.გ.VII.10. მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ს.გ.VII.13.
მოსწავლე
ეცნობა ქართულ ხელოვნებას და ხელოვნების მოღვაწეებს.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
|
||
მოსწავლეების
ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეები
. ინტერნეტის გამოყენემით მოიძიებენ და
გაეცნობიან მხატვრის ნამუშევრებს
. შექმნიან სტენდს-რეპროდუქციების
გამოყენებით
. სოციალური ქსელის facebook-ის გამოყენებით, მოხდება მაკა ბატიაშვილთან
დაკავშირება და დაიგეგმება შეხვედრის დრო.
. ჩატარდება ერთობლივი გაკვეთილი
|
||
მიმართულების მიმცემი
საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
.ხელოვნება თვითგამოხატვის საშუალებაა?
. როგორ ასახავს
ან ცვლის ხელოვნება საზოგადოებას?
|
|
თემატური კითხვები
|
. როგორ
გადმოსცემს ხელოვანი საკუთარ ემოციებს თავის ნამუშევრებში?
|
|
შინაარსობრივი
კითხვები
|
. რა მიდგომებით გადმოსცემს მაკა
ბატიაშვილი თავის სათქმელს?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის
ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების
ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტი იწყება
მოსწავლეთა წერითი გამოკითხვით,რომლის მიზანია
მოსწავლეთა ცოდნის განსაზღვრა და მათი ინტერესების გათვალისწინება. საბაზისო
ცოდნის განსაზღვრისათვის გამოვიყენებთ K-W-H-L სქემას. პროექტის შედეგიანად წარმართვისათვის
მისწავლეები იყოფიან ჯგუფებად. იმისათვის, რომ ჯგუფებმა უკეთ დაგეგმონ და
განახორციელონ შერჩეული აქტივობები,უკეთესი იქნება სამოქმედო გეგმა. მოსწავლეებს
გავაცნოთ ჯგუფური მუშაობისრუბრიკა., რათა გაიგონ თუ რა მოლოდინი არსებობს ჯგუფური მუშაობის პროცესში.
პერიოდულად მოხდება ჯგუფების შეხვედრა მასწავლებელთან, რათა მათ შეკითხვებს
უპასუხოს, შეაფასოს და მისცეს მითითებები.აუცილებელია მოსწავლეთა წახალისება და
შექება. ჯგუფის წევრებმა მოახდინონ თანატოლთა შეფასება.საბოლოოდ პროექტის შესაფასებლად
გამოვიყენოთ პრეზენტაციის შეფასების
გ-რუბრიკა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
·
მოსწავლეებს უნდა
შეეძლოთ google-ის საშუალებით
ინფორმაციის მოძიება და შენახვა.
·
მოსწავლეებს უნდა
ქონდეთ საბაზისო ცოდნა თანამედროვე ხელოვნებაზე.
·
ბეჭდვის და
თაგუნას მოხმარების უნარ-ჩვევები
(ბეჭდვა, ფუნქციებში შესვლა, კოპირება, ჩასმა და ფაილის დამახსოვრება)
·
პროგრამა ვორდის
მოხმარების საბაზისო უნარ-ჩვევები.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები
საბაზისო ცოდნის
შემოწმება
მოსწავლეთა საბაზისო ცოდნის
დასადგენად თავდაპირველად ვატარებთ წერით გამოკითხვას ,,რა ვიცი თანამედროვე
ხელოვნების შესახებ“. ნამუშევრების შემოწმების შემდეგ მოხდება ცოდნის შეჯამება
და მოსწავლეები იმუშავებენ K-W-H-L სქემაზე. მოსწავლეებს აუხსნით,რომ ორივე
გამოკითხვა მათ დაეხმარებათ წარსული ცოდნის გახსენებაში და გამოავლენს მათ
დამოკიდებულებას საკითხის ირგვლივ.
პროექტის გაცნობა
ორივე გამოკითხვის
შემდეგ,მოსწავლეებს გავაცნოთ პროექტი, დავარიგოთ ბუკლეტები (მიუთითოთ,რომ
ბუკლეტი გააცნონ მშობლებს,პროექტის შედეგიანად წარმართვისთვის), ავუხსნათ,რომ
მათ უნდა აწარმოონ გარკვეული ტიპის აქტივობები,რაც დამატებით დროს მოითხოვს.
პროექტის გაცნობისას მოსწავლეებს აუხსნათ, რომ საჭიროა აქტივობების სწორად
დაგეგმვა და მივუთითოთ დროის ხანგრძლივობა(სამი კვირა).ამის შემდეგ მოსწავლეესი
დავყოთ ჯგუფებად, თვითოეულ ჯგუფს მიეცემა შესასრულებელი სამუშაო. მოსწავლეებს
ავუხსნათ,რომ ჯგუფში სამუშაოები ისე გაანაწილონ,რომ გაითვალისწინონ ჯგუფის
წევრების შესაძლებლობები, თანაკლასელებს ჯგუფური დისკუსიის გზით გაუზიარონ
კვლევები და ინდივიდუალურად შეგროვილი ინფორმაცია გააერთიანონ. ამის შემდეგ
ჯგუფები დაიწყებენ მუშაობას.
კვლევის დაწყება
მოსწავლეებს აუხსენით, რომ
პროექტზე მეტწილად ჯგუფურად უნდა იმუშაონ და შეფასებაც ერთობლივ ნამუშევარში
უნდა მიიღონ. დავარიგებთ ჯგუფური მუშაობის რუბრიკას. განვიხილავთ ერთობლივ
მუშაობასთან დაკავშირებულ მოლოდინებს და
სთხოვთ მოსწავლეებს იხელმძღვანელონ რუბრუკით ჯგუფური მუშაობის დროს.
მოსწავლეებს ჯგუფებში ვთხოვოთ
აირჩიონ ინდივიდუალური კვლევის თემა. ჯგუფის ყოველი წევრი განსხვავებულ
თემას ირჩევს. პროექტზე მუშაობის პერიოდში მოხდება როგორც ჯგუფების,ასევე
მოსწავლეთა ინდივიდუალური შეხვედრები მასწავლებელთან-მითითებებისათვის.
შესაბამისად მოსწავლეები, მუშაობის პროცესში, ახდენენ თანატოლთა შეფასებას.
ნამუშევრების წარდგენა
დროოს ლიმიტის ამოწურვისთანავე,
ჯგუფები ახდენენ,ჯგუფის წევრების, ინდივიდუალური ნამუშევრების შეჯამების შედეგად
მიღებული პროდუქტის წარდგენას. შესაბამისად თვითოეულ ჯგუფს მიეცემა დრო,რათა
საკუთარი ნამუშევრები საბოლოო სახით ჩამოაყალიბონ სლაიდ შოუს (Pover-Point),
ბუკლეტის,გაზეთის და DVD ფირის სახით.
პროექტის დასკვნითი
ნაწილი
პროექტის დასკვნით ნაწილში,
გაიმართება ჯგუფური ნამუშევრების პრეზენტაცია, რომელსაც დაესწრება უშუალოდ
პროექტის მთავარი გმირი მხატვარი მაკა ბატიაშვილი. გაიმართება დიალოგი
კითხვა-პასუხის რეჟიმში. შედგება წინასწარ დაგეგმილი ,,მასტერკლასი’’. დასასრულს
მოხდეგა ჯგუფების პრეზენტაციის შეფასება-პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკის
გამოყენებით.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დიფერენცირებული
სწავლება
|
||
სპეციალური
საჭიროებები
|
·
მიეცით მითითებები წყაროების მოძიების შესახებ
·
მოსწავლეებთან გამართეთ დამატებითი კონფერენცია და დაეხმარეთ მათ
მონაცემების ორგანიზებაში
·
იმუშაონ მათთვის შერჩეულ კონკრეტულ აქტივობაზე
(შაბლონი)
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები
(მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
·
მიეცით მითითებები წყაროების მოძიების შესახებ
·
მოსწავლეებთან გამართეთ დამატებითი კონფერენცია და დაეხმარეთ მათ
მონაცემების ორგანიზებაში
·
კვლევისთვის გამოიყენეთ მშობლიურ ენაზე არსებული ინტერნეტ ენციკლოპედია
·
მოსწავლეებს ვთხოვოთ ქართულ ენაზე თარგმნონ, მოპოვებული
ინფორმაცია
|
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეები
|
განავრცეთ კვლევითი კომპონენტები მოსწავლეთა
ინტერესის გაღრმავების და მათი შესაძლებლობების დონის გაზრდის მიზნით.
|
|
სასწავლო თემისთვის
საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთპროექტისათვისსაჭიროტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია –
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის
ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
1.Esposiztone d’Arte Contemporanea Georgia
Contemporary
Georgian Art
2. ,,მშვენიერი საქართველო“ 2007წ. #6 ნოემბერ-დეკემბერი
3. ვერ შეცვლი ჩემი ქვეყნის გულისცემას
YOU CAN’T CHANGE THE HEARTBEAT
OF MY COUNTRY
4.
დიალოგი(ჯეოსელი) #30 2009წ.
|
ინვენტარი/მასალები
|
ყოველმა ჯგუფმა უნდა განსაზღვროს მთთვის
საჭირო მასალები.
|
ინტერნეტრესურსები
|
ვებმისამართები (URLs), რომლებიც
ხელს უწყობს თემის მიზნების მიღწევას.
|
წარმატებები თამილა მასწავლებელო, ძალიან მიყვარხართ და თქვენი გაკვეთილები ძალიან კარგად მახსენდება, დღემდე ვინახავ მე-11 კლასის ხელოვნების ჩანაწერების რვეულს, დიდი მადლობა თქვენ <3
ReplyDeleteამაზე მეტი რა უნდა მასწავლებელს,როდესაც მოსწავლისგან მადლობას იღებს.მადლობა შენ ჩემო ხატია,რომ აფასებ შრომას.მუდამ წარმატებული მენახე.
ReplyDelete