ჩემი პროექტი

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
თამარ არდაზიშვილი-ქართველიშვილი
რაიონი
გურჯაანი
სკოლა
ბაკირციხის საჯარო
ქალაქი
გურჯაანი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება 
შეხვედრა ხელოვანთან (მხატვარი მაკა ბატიაშვილი)
თემის შინაარსი
მეცხრამეტე-მეოცე საუკუნის ხელოვნების შესწავლისას, მოსწავლეებს გაუჩნდათ სურვილი უკეთ შეესწავლათ თანამედროვე ხელოვნება, კერძოდ: მხატვრობა,ინსტალაცია,ფოტოგრაფია. ამიტომ დაიგეგმა უფრო მეტი ინფორმაციის შეგროვება და პრეზენტაცია.აქედან გამომდინარე გადაწყდა პტოექრზე ,,შეხვედრა ხელოვანთან (მაკა ბატიაშვილი)“ მუშაობა.დაიგეგმა აქტივობები. მოსწავლეები აქტივობებს გაინაწილებენ გუნდებში და შერჩეულ საკითხებთან დაკავშირებით ქმნიან მიზნობრივ გეგმას და პროდუქტს.პროექტი გაუღრმავებს მოსწავლეებს ცოდნას თანამედროვე ხელოვნების შესახებ, მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ აქტივობების სწორად დაგეგმვის, დროში გაწერის და პრეზენტაციის უნარი. პროექტის მსვლელობისას მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ ი.ს.ტ.-ის უნარ-ჩვევა.პროექტის ფარგლებში მოხდება მხატვარ მ.ბატიაშვილის შემოქმედების გაცნობა-შესწავლა,კედლის გაზეთის შექმნა და ბოლოს შეხვედრა უშუალოდ მხატვართან. შედგება ,,მასტერკლასი“.
საგანი
ხელოვნება
დონე/კლასი
მეშვიდე კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
მაისი თვე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ს.გ.VII.5.  მოსწავლეს შეუძლიადაგეგმს და შეასრულს სხვადასხვა სახის სამუშაო.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • განიხილავს სამუშაო გეგმის რამდენიმე ვარიანტს და შეარჩევს ერთ-ერთს;
  • გეგმავს შესასრულებელი სამუშაოს თანმიმდევრობას და სამუშაო გრაფიკს, ანაწილებს ფუნქციებს, აკონტროლებს სამუშაოს მიმდინარეობას, პრობლემის შემთხვევაში ცვლის სტრატეგიას;



ს.გ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობ შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  პრობლემების გადასაჭრელად.
ს.გ.VII.7.მოსწავლეს შეუძლიაწარადგს ინდივიდუალურ და ჯგუფურ ნამუშევრებდა მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთს საკუთარ აზრ ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • წარადგენს ნამუშევარს ფართო აუდიტორიის წინაშე (მაგ., სასკოლო გამოფენაზე);
  • საუბრობს მსგავსებებზე და განსხვავებებზე საკუთარ და სხვების ნამუშევრებში;
  • კორექტულია სხვის ნამუშევარზე საუბრისას;

ს.გ.VII.8. მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვისდა კომუნიკაციის საშუალება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • საუბრობს ხელოვნების ნაწარმოებით აღძრულ პირველ შთაბეჭ­დი­ლე­ბაზე და განმარტავს, რამ გამოიწვია ეს ემოცია (სიუჟეტმა, კომპოზიციამ, ფერმა, ფიგურათა გამომსახველობამ და სხვ.);
  • აფასებს ხელოვანის ნაწარმოებს (საკუთარ ცოდნაზე და შთაბეჭდი­ლებაზე დაყრდნობით);

ს.გ.VII.10.   მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • განსაზღვრავს სხვადასხვა ღონისძიების თემასა და მიზანს;
ს.გ.VII.13.   მოსწავლე ეცნობა ქართულ ხელოვნებას და ხელოვნების მოღვაწეებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • აწყობს გამოფენას და მონაწილეობს მასში;
  • განიხილავს რამდენიმე ცნობილი ქართველი შემოქმედის (მხატვრის, მოქანდაკის, არქიტექტორის ) ნამუშევრებს.




მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები
. ინტერნეტის გამოყენემით მოიძიებენ და გაეცნობიან მხატვრის ნამუშევრებს
. შექმნიან სტენდს-რეპროდუქციების გამოყენებით
. სოციალური ქსელის facebook-ის გამოყენებით, მოხდება მაკა ბატიაშვილთან დაკავშირება და დაიგეგმება შეხვედრის დრო.
. ჩატარდება ერთობლივი გაკვეთილი
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
 .ხელოვნება თვითგამოხატვის საშუალებაა?

. როგორ ასახავს ან ცვლის ხელოვნება საზოგადოებას?



თემატური კითხვები


. როგორ გადმოსცემს ხელოვანი საკუთარ ემოციებს თავის ნამუშევრებში?


შინაარსობრივი კითხვები
. რა მიდგომებით გადმოსცემს მაკა ბატიაშვილი თავის სათქმელს?


შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










·         წერილობითი გამოკითხვა

·         K-W-H-L  გეგმა

·         გამოკითხვა

·         სამოქმედო გეგმის გაცნობა

·         თანატოლთა შეფასების გეგმა

·         ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

·         პრეზენტაციის
შეფასების
 რუბრიკა

შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
პროექტი იწყება მოსწავლეთა წერითი გამოკითხვით,რომლის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის განსაზღვრა და მათი ინტერესების გათვალისწინება. საბაზისო ცოდნის განსაზღვრისათვის გამოვიყენებთ K-W-H-L სქემას. პროექტის შედეგიანად წარმართვისათვის მისწავლეები იყოფიან ჯგუფებად. იმისათვის, რომ ჯგუფებმა უკეთ დაგეგმონ და განახორციელონ შერჩეული აქტივობები,უკეთესი იქნება სამოქმედო გეგმა. მოსწავლეებს გავაცნოთ ჯგუფური მუშაობისრუბრიკა., რათა გაიგონ თუ რა მოლოდინი არსებობს ჯგუფური მუშაობის პროცესში. პერიოდულად მოხდება ჯგუფების შეხვედრა მასწავლებელთან, რათა მათ შეკითხვებს უპასუხოს, შეაფასოს და მისცეს მითითებები.აუცილებელია მოსწავლეთა წახალისება და შექება. ჯგუფის წევრებმა მოახდინონ თანატოლთა შეფასება.საბოლოოდ პროექტის შესაფასებლად გამოვიყენოთ პრეზენტაციის  შეფასების გ-რუბრიკა.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები

·         მოსწავლეებს უნდა შეეძლოთ google-ის  საშუალებით ინფორმაციის მოძიება და შენახვა.
·         მოსწავლეებს უნდა ქონდეთ საბაზისო ცოდნა თანამედროვე ხელოვნებაზე.
·         ბეჭდვის და თაგუნას  მოხმარების უნარ-ჩვევები (ბეჭდვა, ფუნქციებში შესვლა, კოპირება, ჩასმა და ფაილის დამახსოვრება)
·         პროგრამა ვორდის მოხმარების საბაზისო უნარ-ჩვევები.

სასწავლო პროცედურები

             საბაზისო ცოდნის შემოწმება
    მოსწავლეთა საბაზისო ცოდნის დასადგენად თავდაპირველად ვატარებთ წერით გამოკითხვას ,,რა ვიცი თანამედროვე ხელოვნების შესახებ“. ნამუშევრების შემოწმების შემდეგ მოხდება ცოდნის შეჯამება და მოსწავლეები იმუშავებენ K-W-H-L სქემაზე. მოსწავლეებს აუხსნით,რომ ორივე გამოკითხვა მათ დაეხმარებათ წარსული ცოდნის გახსენებაში და გამოავლენს მათ დამოკიდებულებას საკითხის ირგვლივ.

             პროექტის გაცნობა

       ორივე გამოკითხვის შემდეგ,მოსწავლეებს გავაცნოთ პროექტი, დავარიგოთ ბუკლეტები (მიუთითოთ,რომ ბუკლეტი გააცნონ მშობლებს,პროექტის შედეგიანად წარმართვისთვის), ავუხსნათ,რომ მათ უნდა აწარმოონ გარკვეული ტიპის აქტივობები,რაც დამატებით დროს მოითხოვს. პროექტის გაცნობისას მოსწავლეებს აუხსნათ, რომ საჭიროა აქტივობების სწორად დაგეგმვა და მივუთითოთ დროის ხანგრძლივობა(სამი კვირა).ამის შემდეგ მოსწავლეესი დავყოთ ჯგუფებად, თვითოეულ ჯგუფს მიეცემა შესასრულებელი სამუშაო. მოსწავლეებს ავუხსნათ,რომ ჯგუფში სამუშაოები ისე გაანაწილონ,რომ გაითვალისწინონ ჯგუფის წევრების შესაძლებლობები, თანაკლასელებს ჯგუფური დისკუსიის გზით გაუზიარონ კვლევები და ინდივიდუალურად შეგროვილი ინფორმაცია გააერთიანონ. ამის შემდეგ ჯგუფები დაიწყებენ მუშაობას.

             კვლევის დაწყება
    მოსწავლეებს აუხსენით, რომ პროექტზე მეტწილად ჯგუფურად უნდა იმუშაონ და შეფასებაც ერთობლივ ნამუშევარში უნდა მიიღონ. დავარიგებთ ჯგუფური მუშაობის რუბრიკას. განვიხილავთ ერთობლივ მუშაობასთან დაკავშირებულ  მოლოდინებს და სთხოვთ მოსწავლეებს იხელმძღვანელონ რუბრუკით ჯგუფური მუშაობის დროს.
მოსწავლეებს ჯგუფებში ვთხოვოთ  აირჩიონ ინდივიდუალური კვლევის თემა. ჯგუფის ყოველი წევრი განსხვავებულ თემას ირჩევს. პროექტზე მუშაობის პერიოდში მოხდება როგორც ჯგუფების,ასევე მოსწავლეთა ინდივიდუალური შეხვედრები მასწავლებელთან-მითითებებისათვის. შესაბამისად მოსწავლეები, მუშაობის პროცესში, ახდენენ თანატოლთა შეფასებას.

          ნამუშევრების წარდგენა
 დროოს ლიმიტის ამოწურვისთანავე, ჯგუფები ახდენენ,ჯგუფის წევრების, ინდივიდუალური ნამუშევრების შეჯამების შედეგად მიღებული პროდუქტის წარდგენას. შესაბამისად თვითოეულ ჯგუფს მიეცემა დრო,რათა საკუთარი ნამუშევრები საბოლოო სახით ჩამოაყალიბონ სლაიდ შოუს (Pover-Point), ბუკლეტის,გაზეთის და DVD ფირის სახით.

პროექტის დასკვნითი ნაწილი
     პროექტის დასკვნით ნაწილში, გაიმართება ჯგუფური ნამუშევრების პრეზენტაცია, რომელსაც დაესწრება უშუალოდ პროექტის მთავარი გმირი მხატვარი მაკა ბატიაშვილი. გაიმართება დიალოგი კითხვა-პასუხის რეჟიმში. შედგება წინასწარ დაგეგმილი ,,მასტერკლასი’’. დასასრულს მოხდეგა ჯგუფების პრეზენტაციის შეფასება-პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკის გამოყენებით.

დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
·         მიეცით მითითებები წყაროების მოძიების შესახებ
·         მოსწავლეებთან გამართეთ დამატებითი კონფერენცია და დაეხმარეთ მათ მონაცემების ორგანიზებაში
·         იმუშაონ მათთვის შერჩეულ კონკრეტულ აქტივობაზე (შაბლონი)

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

·         მიეცით მითითებები წყაროების მოძიების შესახებ
·         მოსწავლეებთან გამართეთ დამატებითი კონფერენცია და დაეხმარეთ მათ მონაცემების ორგანიზებაში
·         კვლევისთვის გამოიყენეთ მშობლიურ ენაზე არსებული ინტერნეტ ენციკლოპედია
·         მოსწავლეებს  ვთხოვოთ ქართულ ენაზე თარგმნონ, მოპოვებული ინფორმაცია

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
განავრცეთ კვლევითი კომპონენტები მოსწავლეთა ინტერესის გაღრმავების და მათი შესაძლებლობების დონის გაზრდის მიზნით.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთპროექტისათვისსაჭიროტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
1.Esposiztone d’Arte Contemporanea Georgia
              Contemporary Georgian Art
2. ,,მშვენიერი საქართველო“ 2007წ. #6 ნოემბერ-დეკემბერი
3.  ვერ შეცვლი ჩემი ქვეყნის გულისცემას
YOU CAN’T  CHANGE THE HEARTBEAT OF MY COUNTRY
4. დიალოგი(ჯეოსელი) #30 2009წ.
ინვენტარი/მასალები
ყოველმა ჯგუფმა უნდა განსაზღვროს მთთვის საჭირო მასალები.
ინტერნეტრესურსები
ვებმისამართები (URLs), რომლებიც ხელს უწყობს თემის მიზნების მიღწევას.

2 comments:

  1. წარმატებები თამილა მასწავლებელო, ძალიან მიყვარხართ და თქვენი გაკვეთილები ძალიან კარგად მახსენდება, დღემდე ვინახავ მე-11 კლასის ხელოვნების ჩანაწერების რვეულს, დიდი მადლობა თქვენ <3

    ReplyDelete
  2. ამაზე მეტი რა უნდა მასწავლებელს,როდესაც მოსწავლისგან მადლობას იღებს.მადლობა შენ ჩემო ხატია,რომ აფასებ შრომას.მუდამ წარმატებული მენახე.

    ReplyDelete